Dorota Walczak (Z-ca Skarbnika), Anita Winiarek, Jolanta Kopeć
pokój nr 10
tel. (59) 815-24-10
tel. (59) 815-24-11
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Do zadań stanowisk d/s księgowości budżetowej należą w szczególności:
- Dekretowanie, ewidencja księgowa operacji na poszczególnych kontach organu Gminy i w jednostce urzędu, analityka i syntetyka.
- Przygotowywanie projektów uchwał wnoszonych po obrady Rady oraz projektów zarządzeń dotyczących uchwalenia budżetu, wieloletniej prognozy finansowej i ich zmian oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta, rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy oraz zatwierdzenia sprawozdania finansowego instytucji kultury.
- Opracowywanie planu finansowego, ewidencjonowanie i terminowe rozliczanie dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych Gminie, które podlegają przekazaniu do budżetu państwa
- Przygotowywanie dokumentów do wyboru banku do obsługi bankowej lub zaciągania zobowiązań z tytułu kredytów, pożyczek, emisji papierów wartościowych.
- Weryfikacja planów finansowych Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy, ich zmian oraz wprowadzanie do systemu księgowego i ich ewidencja.
- Informowanie zainteresowanych jednostek o zmianach w budżecie wynikających z uchwał Rady Gminy lub zarządzeń Wójta Gminy.
- Obsługa programu „Bestia”.
- Sprawdzanie sprawozdań podległych jednostek organizacyjnych Gminy pod względem formalno - rachunkowym, wprowadzanie do systemu oraz ich ewidencja.
- Rzetelne i terminowe sporządzanie sprawozdań budżetowych, sprawozdań z zakresu operacji finansowych Urzędu zgodnie z ewidencją księgową oraz zbiorczych sprawozdań do RIO i dysponentów przekazujących dotacje.
- Udział w pracach nad budżetem i analizami: półrocznymi i rocznymi.
- Sporządzanie sprawozdań finansowych: bilans budżetu i bilans skonsolidowany, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian funduszu jednostki.
- Sprawdzanie dowodów księgowych zakwalifikowanych do wypłaty pod względem formalno-rachunkowym (przygotowanie, kompletowanie, wstępna kontrola rzetelności dokumentów, zgodności z planem finansowym i przedkładanie do zatwierdzenia dokumentów finansowych).
- Prowadzenie obsługi bankowej, tj. terminowe sporządzanie przelewów bankowych (płatność faktur, zwroty niewykorzystanych dotacji, zwrot dochodów budżetu państwa, przelew środków dla jednostek podległych Gminie itp.).
- Sprawdzanie raportów kasowych pod względem formalno-rachunkowym i ich ewidencja.
- Bieżąca analiza kont, zgłaszanie nieprawidłowości w tym zakresie Skarbnikowi, przygotowanie dokumentów dot. spraw spornych.
- Rozliczanie pod względem formalnym i rachunkowym spisu z natury majątku Gminy.
- Przeprowadzenie i rozliczenie inwentaryzacji na koniec roku.
- Dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego.
- Rozliczanie delegacji służbowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
- Wystawianie not księgowych, re-faktur oraz not korygujących.
- Dekretowanie, ewidencja księgowa operacji na poszczegółnych kartach w jednostce urzędu
Do zadań stanowiska d/s księgowości podatkowej należą w szczególności:
- Prowadzenie urządzeń księgowo-ewidencyjnych w zakresie należności z tytułu:
- podatku rolnego od osób prawnych,
- podatku leśnego od osób prawnych,
- podatku od nieruchomości od osób prawnych,
- opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- mandatów karnych.
- Okresowe uzgadnianie sald przypisów z dokumentacją w zakresie wymiaru poszczególnych należności.
- Bieżąca analiza kształtowania się sald zaległości i nadpłat z tytułu podatków i opłat.
- Pełne stosowanie zasad egzekucji należności celem maksymalnej likwidacji sald zaległych.
- Prowadzenie kontroli rachunkowo-kasowej inkasentów i sołtysów.
- Obliczanie wynagrodzenia prowizyjnego dla sołtysów za opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Sporządzanie sprawozdań zgodnie z przepisami.
- Wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości osób prawnych.
- Prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych oraz sporządzanie sprawozdań statystycznych.
- Prowadzenie analityki pozostałych środków trwałych oraz uzgodnień z kontem syntetycznym.
- Naliczanie amortyzacji i umorzenia zgodnie z obowiązującym w tym zakresie przepisami.