Sekretarz
SEKRETARZ GMINY
Dagmara Aleksandrowicz
tel. (0-59) 815-24-01
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
1. Do zadań Sekretarza należy wykonywanie funkcji kierownika administracyjnego Urzędu Gminy oraz zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu i w tym zakresie:
1) nadzoruje opracowanie zakresów czynności dla poszczególnych stanowisk,
2) informuje Wójta o konieczności dokonywania zmian personalnych,
3) nadzoruje czas pracy pracowników samorządowych,
4) dba o wygląd budynku urzędu i jego otoczenie,
5) wykonuje obowiązki w granicach udzielonego pełnomocnictwa przez Wójta,
6) dba o podnoszenie kwalifikacji przez pracowników.
2. Opracowuje projekty Statutu Gminy, Regulaminu Organizacyjnego i innych dokumentów wynikających z przepisów prawa.
3. Współpracuje z Radą Gminy, Młodzieżową Radą i Senioralną Radą Gminy, sprawuje nadzór nad przygotowywaniem materiałów pod obrady sesji.
4. Współpracuje z sołectwami i zapewnia udział przedstawiciela Gminy na zebraniu wiejskim.
5. Dba o stałe uzupełnianie zbiorów bibliotecznych urzędu w tym przede wszystkim aktów normatywnych.
6. Nadzoruje kompletowanie dokumentacji z prac Rady Gminy i Komisji oraz Młodzieżowej Rady i Senioralnej Rady Gminy.
7. Koordynuje i organizuje sprawy związane z wyborami i spisami.
8. Współpracuje z sąsiednimi gminami.
9. Przyjmuje ustne oświadczenie ostatniej woli spadkodawcy.
10. Przyjmuje pisma sądowe i prokuratorskie w wypadku niemożliwości doręczenia ich adresatowi w miejscu zamieszkania.
11.Wykonuje inne czynności powierzone przez Wójta.
12.Nadzoruje pracę nad:
1) Referatem organizacyjnym i spraw obywatelskich,
2) Referatem geodezji, ochrony środowiska i rolnictwa,
3) stanowiskiem pełnomocnika Wójta Gminy d/s rozwiązywania problemów alkoholowych,
4) Referatem oświaty,
5) Szkołą Podstawową w Charnowie,
6) Szkołą Podstawową w Zaleskich,
7) Szkołą Podstawową w Objeździe.
13. Wykonuje czynności Wójta Gminy w razie jednoczesnej nieobecności Jego oraz Zastępcy Wójta.